Postanowiłeś zacząć sprzedawać swoje produkty online? A może chcesz zaprezentować własną markę większej grupie odbiorców? To doskonała decyzja biznesowa, która będzie kosztowała Cię sporo wysiłku. Zwłaszcza, jeśli nie znasz zbyt dobrze przynajmniej podstaw marketingu internetowego, nie wiesz, jak poprawnie postawić stronę, a potem wyposażyć ją w content.
Content to wszystkie multimedia i treści, które są niezbędne, aby witryna stała się atrakcyjna w odbiorze dla użytkowników i zaistniała w wyszukiwarce Google. Komu zlecić „wyposażenie” strony?
Copywriter to odpowiedni specjalista zajmujący się pisaniem treści. Przekonaj się, czym jest copywriting i dlaczego potrzebujesz profesjonalnych tekstów na swoją witrynę!
Kim jest copywriter?
Przywykłam już do tego, że kiedy odpowiadam na pytanie o to, czym się zajmuję, większość osób kiwa głową z dość niepewnym wyrazem twarzy.
Mówię – jestem copywriterem (mój rozmówca kiwa głową). I dodaję – piszę teksty do Internetu (mój rozmówca się ożywia). Tak to mniej więcej wygląda.
Dlaczego o tym wspominam? Bo jeżeli jesteś właścicielem firmy, która już działa w sieci albo dopiero planuje ekspansję online, to zapewne będziesz mnie potrzebować (lub mojego kolegi/koleżanki po fachu).
Copywriter pisze teksty na zamówienie. Są to treści na strony internetowe, blogi, artykuły poradnikowe i sponsorowane, opisy produktów i kategorii, ale też meta descriptions, czyli krótki opis witryny.
W Przecinek Kropka podejmujemy się też pisania treści dziennikarskich, tłumaczeń oraz przygotowywania ofert handlowych. Wszystko to, co robimy, ma służyć nie tylko wypełnieniu strony klienta, ale też pozycjonowaniu jej (zwiększaniu widoczności i popularności Twojej strony w Google) oraz budowaniu wizerunku marki.
Czy można mieć wykształcenie copywriterskie?
Dla zleceniodawcy nie powinno mieć znaczenia to, jakie wykształcenia ma copywriter. Nie ma konkretnie takiego kierunku studiów, choć istnieje całkiem sporo kursów, a także powiązane tematycznie studia podyplomowe.
Osobiście ukończyłam je na krakowskiej AGH w specjalizacji Social Media i Content Marketing. Jednak moje powiązania z branżą są jeszcze mocniejsze za sprawą studiów dziennikarskich.
Zatem, jak widzisz, copywriter nie musi mieć stricte branżowego wykształcenia, ale dobrze, gdy może udokumentować, gdzie się uczył i zdobywał podwaliny swojej wiedzy. Cała reszta to już praca własna i tysiące napisanych tekstów.
Jak znaleźć copywritera?
Wiesz już, że Twoja firma potrzebuje copywritera, czas zastanowić się nad tym, gdzie go znaleźć. Skoro jesteś na naszej stronie, to zapewne trafiłeś tu z Google, po wpisaniu w oknie wyszukiwarki hasła: copywriter, agencja copywriterska, osoba do pisania tekstów, specjalista od treści itd.
Oczywiście możesz przeszukać też inne miejsca – strony z ogłoszeniami, jak również grupy na Facebooku. Największe bazy, w których ogłaszają się copywriterzy to:
Możesz przeglądać już opublikowane ogłoszenia lub dodać własne. Odpowiednim miejscem do jego publikacji, oprócz powyższych stron będzie też:
Czy warto w ten sposób szukać copywritera? Pewnie! Ale przygotuj się na to, że zostaniesz zasypany dziesiątkami zgłoszeń. Zastanów się, czy masz czas je wszystkie przeglądać, selekcjonować, odpisywać każdemu kandydatowi. Niestety, zazwyczaj taki proces rekrutacji i tak kończy się fiaskiem.
Dlatego, skoro już jesteś na naszej stronie, odezwij się, aby zlecić tekst próbny i porozmawiać o warunkach współpracy.
Forma zatrudnienia copywritera
Niektórzy pracodawcy bardzo boją się wysokich kosztów związanych z zatrudnieniem copywritera. Faktycznie, jeżeli chciałbyś zatrudnić kogoś na etat, to słono za to zapłacisz. Ale mamy dla Ciebie świetną wiadomość – w naszej branży mało kto tego oczekuje.
Pracując jako freelancerzy, a jeszcze lepiej, prowadząc firmę taką, jak Przecinek Kropka, można rozliczać się za teksty na bardziej elastycznych i przyjaznych zasadach. Po prostu:
- Zlecasz nam stworzenie treści,
- Piszemy treści zgodnie z wytycznymi i w ustalonym terminie je oddajemy,
- Po Twojej akceptacji, podliczamy znaki i wystawiamy fakturę z VAT. Ty ją opłacasz i to wszystko!
To największa zaleta umów B2B, czyli współpracy z copywriterem, który ma własną działalność gospodarczą. A to wszystko zdalnie – telefonicznie i mailowo, co pozwoli Ci zaoszczędzić mnóstwo czasu.
Współpraca z copywriterem
Kiedy już znajdziesz odpowiednią osobę na stanowisko copywritera, Wasza współpraca się rozpoczyna. Nie ma w tym nic skomplikowanego – Ty dajesz znać, jakich treści potrzebujesz, a copywriter je przygotowuje. Przed przystąpieniem do pracy może jednak poprosić Cię o dodatkowe materiały. Przekaż copywriterowi:
- najważniejsze informacje o swojej firmie,
- charakterystykę produktów/usług – co sprzedajesz, co oferujesz,
- jakimi wartościami kierujesz się w biznesie,
- wypełniony brief.
Brief dostaniesz od copywritera. W Przecinek Kropka mamy przygotowany bardzo prosty dokument z pytaniami dotyczącymi Twojej firmy, jej produktów/usług, wartości i misji.
Wypełniony brief copywriterski jest niezwykle pomocny w przygotowywaniu wartościowych i personalizowanych treści.
Z doświadczenia wiemy, że pisanie tekstów na własny użytek – na stronę internetową czy do broszury reklamowej jest bardzo trudne. Copywriterzy z Przecinek Kropka zrobią to za Ciebie – szybko, efektownie, z polotem. Naszym celem są teksty, które nie tylko pomogą Ci w sprzedaży, ale też budowaniu pozytywnego wizerunku marki.
Teksty na bloga? Opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym? A może nowe treści na stronę internetową? Wszystkim się zajmiemy!