Trudno wyobrazić sobie współczesną sprzedaż prowadzoną poza Internetem. Sklep online może funkcjonować zarówno jako wsparcie lokalu stacjonarnego, jak również samodzielnie. O niesłabnącej popularności e-commerce świadczą liczby – w 2020 roku, w okresie eksplozji sprzedaży internetowej suma dokonywanych w ten sposób transakcji wyniosła ponad 80 mld złotych. Szacuje się, że za 5 kolejnych lat kwota ta wzrośnie do zawrotnych 187 mld złotych! Chcesz mieć w tym swój udział i odkroić własny kawałek tortu? Zacznij działania w sieci, które sprawią, że Twój sklep będzie wyróżniał się na tle innych i generował zyski. Pomoże Ci w tym sztab specjalistów, m.in. copywriter do sklepu internetowego lub inaczej – e-commerce copywriter.

E-commerce copywriter – kto to taki?

Wśród copywriterów także można wyróżnić osoby z różnymi specjalizacjami, a spora część z nich doczekała się nawet własnych nazw. E-commerce copywriter jest oddelegowywany przez agencję do obsługi sklepu internetowego. Co robi konkretnie? Dostarcza content, który ma na celu:

 

    • możliwie jak najlepiej opisać dostępne w sklepie produkty,
    • opisać kategorie i podkategorie w sklepie,
    • przedstawić ofertę językiem korzyści, by zachęcić klienta do zakupów,
    • zweryfikować, czy w sklepie występuje duplicate content i zastąpić go unikalnymi treściami,
    • rozbudować i uatrakcyjnić sklepowego bloga.

Powyższe teksty mają dwa główne cele – po pierwsze uatrakcyjnić sklep i uczynić go bardziej przyjaznym, przystępnym dla klientów. Po drugie, jeśli są pisane zgodnie z dobrymi praktykami SEO, bogate we frazy kluczowe i odpowiednio sformatowane stanowią podwalinę dla późniejszych działań z zakresu pozycjonowania.

Srednio Strzal Kobieta Siedzaca Przy Biurku (1)

Teksty w sklepie internetowym:

  • Opisują asortyment językiem korzyści,
  • dostarczają klientom konkretnych informacji o ofercie,
  • stanowią bazę do rozpoczęcia pozycjonowania.

Teksty do sklepu internetowego – co napisze copywriter?

Copywriter „wyposaży” sklep internetowy w treści. Napisze je na stronę główną i podstrony. Jeśli Twój sklep ma także bloga – polecamy – to również w zakresie kompetencji copywritera leżą artykuły poradnikowe, edukacyjne, promocyjne (w mniejszym stopniu). O tym, jak blog pomaga w funkcjonowaniu sklepów i stron internetowych piszemy w tym wpisie:

Zleć copywriterowi treści do sklepu internetowego, a konkretniej:

 

    • opisy kategorii,
    • opisy produktów,
    • treści na stronę główną sklepu,
    • artykuły na bloga.

Z powyższych zdecydowanie najistotniejsze – dla klienta – są opisy produktów i kategorii. Zadbaj szczególnie o nie, aby przekazywały konkretne informacje o ofercie i ułatwiały podejmowanie decyzji zakupowych.

 

Tego nie rób w swoim sklepie internetowym

 

    • Pisanie recenzji na zamówienie – pamiętaj, że jest to nieuczciwa praktyka kwalifikowana jako czyn nieuczciwej konkurencji. Za takie działania UOKiK nakłada kary – w 2023 roku było to nawet 40 tysięcy złotych dla agencji z Wrocławia, która handlowała opiniami[1].
    • Unikaj duplicate content – nie kopiuj opisów ze stron producentów ani tym bardziej ze stron konkurencji! Kopiowanie w Internecie jest zakazane. Oczywiście producent, u którego się zaopatrujesz raczej nie będzie stwarzał problemów, gdy skopiujesz opisy z jego strony. Jednak duplicate content działa na niekorzyść strony, powodując spadki w Google.
      Kopiowanie ze stron konkurencji to już przestępstwo. Nie należy przywłaszczać sobie autorstwa do cudzego utworu. Zgodnie z artykułem 115 [Przywłaszczenie autorstwa. Rozpowszechnianie utworu bez podania nazwiska lub pseudonimu twórcy. Zniekształcenie utworu]: Kto przywłaszcza sobie autorstwo albo wprowadza w błąd co do autorstwa całości lub części cudzego utworu albo artystycznego wykonania, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 3[2].

 

E Commerce Zakupy Online Wyprzedaz Roslin 1 (1)

Nie wiesz, czy już istniejące opisy produktów w Twoim sklepie internetowym są dobrze zrobione? Skontaktuj się z e-commerce copywriterem z agencji copywriterskiej Przecinek Kropka i zamów bezpłatną konsultację.

Przykłady dobrych opisów w polskim ecommerce

Poniżej znajdziesz przykład dobrze przygotowanego opisu. Pochodzi ze strony producenta kosmetyków Tołpa. W łatwy, przejrzysty sposób pokazuje, jaki jest skład preparatów i czego możesz się spodziewać po ich stosowaniu.

 

1
Inspiracją dla dobrze napisanego opisu kategorii może być ten, pochodzący ze sklepu internetowego marki odzieżowej House.

 

2
Nie tylko wyjaśnia klientowi, co znajdzie w asortymencie House – dział damski – sukienki, ale też na jakie okazje, w jakich połączenia można je nosić. Informuje i inspiruje.

 

3
I opis kategorii, który w prosty i konkretny sposób przedstawia, co kupujący znajdzie w danym miejscu w sklepie www.narzedziowy24.eu

 

4

Jak stworzyć opis produktu i kategorii do sklepu internetowego?

Przy tworzeniu opisów do sklepu internetowego kieruj się zasadą 5W1H[1]. Litery są skrótami od angielskich słów i oznaczają kolejno:

 

    • Co? (Co sprzedajesz?)
    • Kto? (Kim są sprzedawcy, kim są klienci?)
    • Gdzie? (Gdzie znajduje zastosowanie produkt?)
    • Kiedy? (W jakim terminie można wykorzystać produkt?)
    • Jak? (Jak działa produkt, jak go używać?)
    • Dlaczego? (Dlaczego warto kupić ten produkt, jak ułatwia życie?)

Dobry opis powinien być przejrzysty i zrozumiały dla czytającego. Dlatego należy unikać branżowego żargonu i słownictwa, które wprawia w zakłopotanie. Styl pisania powinien być raczej lekki, chwytliwy. Żeby potencjalny klient po przeczytaniu stwierdził: „Tak, to jest to, czego potrzebuję!”. I dokonał zakupu.

 

Od strony technicznej – najważniejsze elementy opisu produktu

Jeśli zlecasz opisy produktów w sklepie internetowym copywriterowi, nie musisz martwić się o ich jakość. Zostaną odpowiednio skonstruowane – tak pod względem merytoryki, jak i układu. Dobry, czytelny opis powinien mieć:

 

    • około 2000 znaków ze spacjami,
    • tytuł – ale nie tylko nazwę i numer seryjny modelu, lecz coś bardziej chwytliwego,
    • opis główny z najważniejszymi cechami produktu,
    • opis szczegółowy,
    • podział na nagłówki i akapity,
    • wyboldowania – pogrubione fragmenty tekstu,
    • słowa kluczowe.

Dla zwiększenia atrakcyjności opisów można dodać do nich np. materiały wideo czy opinie klientów (prawdziwe).

 

Dlaczego teksty dla sklepu internetowego są tak ważne?

Priorytetem sklepu internetowego jest sprzedaż i generowanie zysków. Po prostu – Twój sklep online ma zarabiać. Skupiasz się zatem na stworzeniu atrakcyjnej wizualnie strony, a potem na tekstach, które będą pasowały do layoutu i razem stworzą przyjazną dla użytkownika, zachęcającą do robienia zakupów platformę.

Jaka jest zatem rola treści w sklepie internetowym?

Informacja – klient chce wiedzieć, co kupuje

Klienci chcą wiedzieć, co kupują. Jeżeli są to ubrania, to konieczne jest opisanie, z jakiego materiału powstały, jakie mają wymiary. Jeżeli sprzedajesz elektronarzędzia, niezbędne będą dane techniczne – pojemność baterii, moc silnika, poziom hałasu. Każdy produkt musi zostać opisany.

Inspiracja – do czego wykorzystać ten produkt, jak go używać

Opisy produktów i kategorii w sklepie internetowym może zawierać wskazówki na temat sposobów i okoliczności wykorzystania danych przedmiotów.

Pozycjonowanie sklepu

Dobre treści pomagają pozycjonować sklep internetowy, czyli zwiększać jego widoczność w Google. W ten sposób znacznie zwiększają się szansę na znalezienie nowych klientów i zbudowanie grona odbiorców.

Jak znaleźć copywritera do sklepu internetowego?

Poszukiwania copywritera do sklepu internetowego możesz właśnie uznać za zakończone (z sukcesem!), skoro trafiłeś na stronę agencji copywriterskiej Przecinek Kropka. Dostarczamy wszystkie treści potrzebne do wypełnienia witryny oraz wypozycjonowania jej w Google. Zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami. 

 

union-1

Wiemy, jak pisać dobre treści

Napisz do nas